ماورا وب | طراحی سایت و اپلیکیشن | مدیریت سئو سایت

سئو کلاه سفید چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

سئو بخش اجتناب‌ناپذیر تجارت آنلاین است و بدون آشنایی با اصول سئو سایت و رعایت آن‌ها، نمی‌توانید در دنیای کسب‌وکار اینترنتی به موفقیت دست پیدا کنید. درست است که سئو همیشه در حال تغییر و تکامل است اما ستون‌های اصلی آن همواره ثابت بوده و هدف واحدی را دنبال می‌کنند. این مطلب با فرض آشنایی شما با سئو مقدماتی و مطالعه مقاله سئو سایت برای مبتدی‌ها نوشته شده و در آن نکاتی تکمیلی در رابطه با قوانین سئو و مبانی سئو پیشرفته به شما ارائه می‌گردد.

  • همه چیز درباره الگوریتم‌های محرمانه گوگل!
  • ۴ اصل طلایی سئو پیشرفته برای موفقیت در تجارت آنلاین

 

 

همه چیز درباره الگوریتم‌های محرمانه گوگل!

الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات موجود در وب همیشه سری بوده و هیچ‌وقت به طور رسمی از طرف این شرکت به کاربران اعلام نشده‌اند. تمام چیزاهایی که در حال حاضر درباره این الگوریتم‌ها برای ما روشن شده و از آن‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنیم، حاصل تلاش محققان و کارشناسان سئو است. با وجود تغییرات پی در پی الگوریتم‌های گوگل و قوانین سئو، هدف این تغییرات همیشه ثابت بوده و در یک جمله خلاصه می‌شود: ارائه بهترین پاسخ به سوالات کاربران! گوگل در طول زمان متناسب با نیازها و نحوه جستجوی کاربران تکامل یافته و طبق یافته‌های خود به این نتیجه رسیده که تمامی جستجوهای انجام شده از سوی کاربران در یکی از ۴ دسته زیر قرار می‌گیرند و آگاهی از آن ها باعث می‌شوند، شما طبق اصول سئو سایت نسبت به بهینه‌سازی وب‌سایت خود اقدام نمایید:

  • جستجوهای اطلاعاتی: کاربران به دنبال اطلاعات کلی درباره موضوعات مورد نظر خود هستند.
  • جستجو برای سایت‌های مشخص: به عنوان مثال کاربران به دنبال سایت‌های مشخصی چون آمازون یا ویکی‌پدیا هستند.
  • جستجو‌های معاملاتی: این جستجوها در فروشگاه‌های آنلاین و برای خریدهای اینترنتی انجام می‌شوند.
  • جستجوهای تجاری: که برای تجارت در حوزه‌ای خاص و مشخص صورت می‌گیرند.

 

نکته بسیار مهمی که برای تسلط بر قوانین سئو باید به آن توجه داشته باشید، آشنایی با گوگل و طرز کار آن است. وقتی قوانین بازی را بلد باشید، هم می‌توانید بازی را انجام دهید و هم قادر هستید با رعایت این قوانین مدال پیروزی را بر گردن خود بیاویزید! در رابطه با هدف گوگل، همانطور که گفتیم الگوریتم‌های گوگل یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند و آن‌هم، دادن بهترین پاسخ به نیاز کاربران است. همسو شدن با نیاز کاربران و ارائه بهترین اطلاعات و خدمات، یکی از اساسی‌ترین اصول سئو سایت است و جایگاه بسیار مهمی را نیز در میان الگوریتم‌های گوگل به خود اختصاص داده است. پس اگر با توجه به نیاز بازار و مشتریان، در مسیر کسب و کار اینترنتی خود قدم برمی‌دارید باید به شما تبریک بگوییم چراکه بر اساس الگوریتم‌های گوگل، شما از رتبه مناسبی در میان وب‌سایت‌های مشابه خود برخوردار هستید.

نکته دیگری که در رابطه با الگوریتم‌های گوگل به اثبات رسیده و جزو مبانی اساسی در آموزش سئو سایت نیز به شمار می‌رود، نحوه کار گوگل و خزنده‌های آن، برای جستجو در میان سایت‌های مختلف است. برای درک نحوه کار گوگل یک اصل کلی را باید مد نظر قرار دهید و آن این است که: گوگل قادر به درک محتواهای غیر متنی مانند تصاویر یا فیلم نیست. برای اینکه به گوگل در درک بهتر تصاویر و یا فیلم‌های ارائه شده در وب‌سایت خود کمک کنید، لازم است تا عنوان‌هایی مناسب برای این آیتم‌ها تعریف کنید. این نامگذاری تاثیر بسیاری در امتیازگیری شما از گوگل داشته و طبق الگوریتم‌های موجود، شما را در رتبه‌ بالاتری در میان سایر وب‌سایت‌های مشابه قرار خواهد داد.

۴ اصل طلایی سئو پیشرفته برای موفقیت در تجارت آنلاین

آموزش سئو سایت برای بهبود کیفیت وب‌سایت و گرفتن جایگاه از گوگل دو سطح کلی دارد که عبارتند از: سئو مقدماتی و سئو پیشرفته.  سئو مقدماتی شامل اقدامات ساده و کلی مانند، بهینه سازی تصاویر، تولید محتوای مناسب و باکیفیت، استفاده از عناوین جذاب و رعایت ساختار متن است که در صورت رعایت آن‌ها، شانس‌تان برای گرفتن رتبه از گوگل بالاتر خواهد رفت. رعایت اصول سئو سایت در سطح مقدماتی بسیار ساده بوده و در واقع زیربنای اولیه برای ایجاد یک وب‌‌سایت تجاری در گوگل به حساب می‌آید؛ اما برای موفقیت در تجارت آنلاین لازم است که با سئو پیشرفته نیز آشنا شده و از آن برای بالابردن کیفیت سایت خود استفاده نمایید. سئو پیشرفته لایه‌ای عمیق‌تر و پیچیده‌تر برای بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل بوده و شامل اقدامی است که به منظور تضمین جایگاه سایت خود در گوگل باید انجام دهید. ۴ اصل طلایی سئو حرفه‌ای که حتما باید در کار خود رعایت کنید عبارتند از:

 

 

ارائه نسخه سازگار با موبایل

همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند سبب شده که بسیاری از کاربران اینترنتی برای جستجو‌ها و انجام کارهای خود از این وسیله کاربردی استفاده نمایند. گوگل با آگاهی از این موضوع، برای برآورده کردن نیازهای کاربران خود و تامین رضایت آن‌ها، روشی مبتنی بر این واقعیت را برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌های موجود در اینترنت اتخاذ کرده است. شما به عنوان دارنده یک سایت تجاری، برای گرفتن جایگاه از گوگل باید نسخه‌ای سازگار با گوشی به کاربران خود عرضه کنید، بدین معنی که گوگل بتواند نسخه موبایل وب‌سایت شما را نیز ایندکس کرده و به عنوان سایتی مناسب و کاربردی به جستجوگران خود معرفی نماید. عدم رعایت این اصل علاوه بر تاثیر منفی در رتبه‌بندی سایت شما، سبب می‌شود که حجم وسیعی از کاربران خود را نیز از دست بدهید.

تنظیم استراتژی مناسب برای جستجوی صوتی

طبق آنچه‌ که آمارها بیان می کنند، در سال‌های اخیر، استفاده از جستجوی صوتی در میان کاربران اینترنتی افزایش چشمگیری داشته و این قابلیت در موارد بسیاری جای جستجوی تایپی را گرفته است. در گوشی‌های هوشمند نیز شاهد بالا رفتن محبوبیت استفاده از قابلیت دستیار صوتی هستیم که توانسته امکان دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر کاربران به خدمات مورد نیازشان را فراهم آورد. با در نظر گرفتن این توضیحات، ارائه قابلیت جستجوی صوتی برای وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در زمینه آموزش سئو سایت از طرف کارشناسان مطرح شده و تاثیر غیر قابل انکاری نیز در بالا رفتن رتبه وب‌سایت دارد. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از این اصل باید به آن توجه داشته باشید، توجه به الگوهای گفتاری مختلف در انتخاب کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی خود را طوری انتخاب کنید که کاربران مختلف با گفتارهای متفاوت بتوانند در صورت جستجوی این کلمات، به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند.

اطمینان از بهینه‌سازی سایت

یک اشتباه رایج در میان تازه‌کارها و افراد بی‌تجربه در زمینه تجارت اینترنتی این است که، به جای تمرکز بر سایت خود و محتوای آن، به دنبال گرفتن بک‌لینک از سایت‌های معتبر هستند. درست است که گرفتن بک‌لینک اهمیت بسیار زیادی داشته و یکی از مهم‌ترین اصول سئو سایت به شمار می‌رود، اما در صورت بهینه نبودن وب‌سایت شما هیچ اهمیتی ندارد. قبل از اینکه به سراغ گرفتن بک‌لینک بروید، مطمئن شوید که سایت شما طبق قوانین سئو بهینه شده و خزنده‌های گوگل به‌راحتی می‌توانند محتوای آن را خوانده و درک کنند. سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید چراکه سایت‌های کند از طرف گوگل مجازات شده و به اصطلاح پنالتی می‌گیرند. نکته دیگری که برای بهینه‌ کردن سایت خود باید به آن توجه داشته باشید، اطمینان از ایندکس شدن تمامی صفحات داخلی وب‌سایت‌تان است. اگر تعدادی از صفحات شما از طرف گوگل ایندکس نشده‌اند، با استفاده از نقشه سایت آن‌ها را به گوگل معرفی کرده و امکان بررسی آن‌ها را به خزنده‌های گوگل بدهید.

 

 

توجه به رقبا و رصد فعالیت‌ها و تاکتیک‌های آن‌ها، یکی از رموز موفقیت شما در تجارت الکترونیک است که در مراحل آموزش سئو سایت نیز از طرف متخصصان، بر آن تاکید می‌شود. حضور رقبای موفق در بازار، یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌هایی است که می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کرده و با بکارگیری روش‌های موفقیت آن‌ها، بدون پیمودن مسیر طولانی و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، جایگاه مورد نظر خود را به دست آورید. برای بهینه سازی سایت وردپرس می توانید از ابزار وردپرس استفاده نمایید.

داشتن استراتژی جامع بک‌لینک

گرفتن بک‌لینک یکی از اصول مهم سئو برای کسب رتبه بالا از موتور جستجوگر گوگل بوده و چالش‌برانگیز‌ترین اقدام در سئو حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. بک‌لینک از ستون‌های اصلی قوانین سئو است و همیشه به عنوان یکی از تا‌ثیرگذار‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف به حساب آمده است. تدوین استراتژی برای گرفتن بک‌لینک از وب‌سایت‌های مرتبط، از جمله کارهایی است که به شما در کسب امتیاز از گوگل کمک کرده و شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. در تدوین استراتژی برای این موضوع، دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن ها توجه کرده و متناسب با آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید:

  • کیفیت
  • تنوع

توجه داشته باشید که لینک گرفتن از وب‌سایت‌های فعال در حوزه فعالیت شما، لزوما باعث بالاتر رفته رتبه شما نخواهد شد. بک‌لینک‌های گرفته شده از طرف سایت‌های مطرح و حرفه‌ای است که به شما در اخذ امتیاز مثبت از گوگل کمک کرده و شما را در رتبه‌بندی گوگل بالا خواهد کشید. فراموش نکنید که هدف شما ارتباط برقرار کردن با سایت‌های معتبر و محبوب است، پس با توجه به این اصل اقدام به هدف‌گذاری و تدوین استراتژی نمایید. فاکتور دیگری که در نقشه راه خود برای گرفتن بک‌لینک باید مدنظر داشته باشید، تنوع لینک‌ها است. سایت‌های موفق مختلف را شناسایی کرده و برای گرفتن بک‌لینک از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. طبق قوانین سئو هرچه تعداد وب‌سایت‌هایی که به شما در صفحات خود لینک می‌دهند بیشتر باشد، محبوبیت و ارزش شما نیز از نظر گوگل بیشتر می‌شود.

در این مقاله در مورد الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف صحبت کردیم و گفتیم که آشنایی با اصول سئو سایت و بکارگیری آن‌ها، تنها عوامل موثر برای گرفتن جایگاه از گوگل و رسیدن به موفقیت در تجارت آنلاین است. همانطور که دیدید، سازگاری وب‌سایت با موبایل،  ارائه امکان جستجوی صوتی، بهینه‌سازی سایت و داشتن نقشه راه برای گرفتن بک لینک، از جمله اقدامات مهم در زمینه سئو پیشرفته بوده و موفقیت شما را در زمینه کسب‌وکار اینترنتی تضمین می‌کنند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*